Overstapaanbiedingen
In deze Snelstart review willen we graag de verschillende modules uitlichten. Bij SnelStart kun je terecht voor een breed assortiment aan boekhoudsoftware- en oplossingen. Om een objectieve review te schrijven hechten we veel waarde aan objectieve en feitelijke informatie over het product. Daarom willen we de verschillende producten van Snelstart meenemen in de review. Als lezer kun je zelf het beste bepalen welk type boekhoud software het beste bij jouw onderneming past. De basisproducten zijn inStap, inKaart, inBalans, inZicht en accountant. Dat kan bovendien uitgebreid worden met kassa, integratie, inControla en ga zo maar door. SnelStart is een onderneming die gespecialiseerd is in boekhoudsoftware. Het bedrijf beschikt over een schat aan ervaring in de sector gezien SnelStart al bijna 40 jaar actief is op de markt. Vandaag de dag heeft het bedrijf meer dan 90 000 klanten. Bij SnelStart staat de gebruiker van de software centraal. Zit je met vragen maar heb je geen trek de klantendienst te contacteren? Dan vind je op de website ook instructievideo’s, trainingen en het zogenaamde kennisplein.
We kijken in deze review naar de eerder genoemde producten van Snelstart en beginnen met inStap. Met SnelStart inStap maak en verstuur je snel al je facturen, ook met btw-verlegd. Je voegt makkelijk je logo toe en de factuur bevat altijd alle wettelijk verplichte gegevens. Ook eenvoudige offertes maak je op deze manier snel zelf. En het mooie is: er is geen limiet aan het aantal offertes en facturen dat je kunt sturen.
Snelstart betaallink werkt eigenlijk hetzelfde als een tikkie sturen. Om je facturen nog sneller betaald te krijgen kun je een betaallink toevoegen*. Onderzoek wijst uit dat klanten graag gebruik maken van de link ‘betaal nu’ in je facturen. Je hebt sneller je geld binnen.
Bonnen en inkoopfacturen lever je snel aan bij je boekhouder via de SnelStart Digitale Brievenbus. Bij- en afschrijvingen op je bankrekening komen met een bankkoppeling direct in je boekhouding. Je boekhouder zit niet meer te wachten op je berg bonnetjes en heeft jouw cijfers snel up-to-date.
Boekhouden met SnelStart inKaart scheelt veel tijd. Met inKaart zijn veel handelingen geautomatiseerd en makkelijk te koppelen met andere softwareprogramma’s. Spreek samen met je boekhouder of accountant af wie wat doet in de administratie. Veel kan je zelf en als je er niet uitkomt, kijkt je boekhouder snel even met je mee. Het pakket Snelstart inKaart geeft je de vrijheid om te beslissen wat je zelf wel kunt en wat je graag overlaat aan je boekhouder of accountant. Zo houd je grip op je financiën en je bedrijf.
Vanuit SnelStart inKaart kun je facturen maken en versturen. Zoveel als er nodig zijn. In één oogopslag zie je op het financiële dashboard welke facturen nog niet betaald zijn en met een druk op de knop verstuur je een eenvoudige betalingsherinnering.
Maak je gebruik van automatische incasso’s? In Snelstart inKaart zet je incasso-opdrachten en betaalopdrachten snel klaar. Je kunt ze daarna allemaal tegelijk verwerken in je bankomgeving.
Je btw-aangifte zelf doen vanuit je boekhoudsoftware: in SnelStart inkaart is het in een paar klikken gebeurd. Via het financiële dashboard zie je gedurende de btw-periode al welk bedrag je de Belastingdienst schuldig bent. Zo sta je nooit voor verrassingen. Laat je de btw-aangifte liever aan je boekhouder over? Ook dat is geen probleem. Want dat is de kern van inKaart: je regelt het samen.
Met Snelstart inBalans automatiseer je veel handelingen en maak je eenvoudig koppelingen met andere softwareprogramma’s. Zo heb je tijd over om te ondernemen. Hebben veel van jouw klanten een abonnement op jouw product of dienst? Verkoop je tweedehands-artikelen? Wil je uitgebreid debiteurenbeheer voeren? Maak het jezelf makkelijk met SnelStart inBalans. Binnen Snelstart kun je gemakkelijk klanten een vaste korting geven en tevens de facturen beheren. Zoals hieronder uitgelegd.
Met Snelstart inBalans automatiseer je het hele debiteurenbeheer. Je verstuurt snel herinneringen, aanmaningen en/of rekeningoverzichten voor alle vervallen facturen van een klant. Dossiervorming – noodzakelijk als een klant uiteindelijk echt niet betaalt – is met Snelstart inBalans ook gelijk goed geregeld. Het komt helaas regelmatig voor dat ondernemeers in de problemen komen met het ontvangen van facturen. Hierdoor kan men zelf ook niet altijd de factuur van andere bedrijven betalen. Het levert een kettingreactie op. Beter is het om grip te houden op de zaak en facturen.
Een trouwe klant wil je misschien een vaste korting geven op een product of productgroep. Zulke individuele prijsafspraken registreer je makkelijk in SnelStart. Het maakt niet uit wie de de offerte of factuur maakt. De korting wordt automatisch verwerkt. Aan de hand van de factuurhistorie per klant zie je snel de laatste ontwikkelingen.
De btw over tweedehands en andere zogenaamde marge-artikelen wordt anders berekend dan reguliere btw. Over een tweedehands artikel is al eens btw betaald, dus dat hoeft niet nog eens. Met inBalans bereken je de juiste btw op marge-artikelen. Je facturen voldoen aan de eisen en de btw-aangifte wordt goed berekend.
In deze review vind je meer informatie over het starten met SnelStart 12. SnelStart 12 kun je downloaden en installeren op je computer (alleen op Windowssystemen). Als je een nieuwe gebruiker bent dan heb je wellicht wat extra hulp nodig bij je eerste stappen in SnelStart. Een goede inrichting van je administratie is zeer belangrijk. Hieronder vind je een aantal stappen die je beslist moet doorlopen om een goede administratie te voeren met SnelStart.
We geven een kort stappenplan die als richtlijn geldt voor de installatie van Snelstart.
SnelStart installeren:
Hiervoor dien je het installatiebestand te downloaden op onze website. Na het downloaden voer je het bestand uit en installeer je het programma.
SnelStart opstarten en activeren:
Na het installeren van de software heb je een pictogram op je bureaublad gekregen. Hiermee kun je het programma opstarten.
Een administratie aanmaken:
Automatisch wordt er een online administratie aangemaakt met de naam ‘mijn administratie’.
Wil je Snelstart gratis uitproberen voordat je voor een betaald pakket kiest? Dan is dat mogelijk! Momenteel kun je bij Snelstart voor een periode van 30 dagen het boekhoudprogramma gratis uitproberen. Alle functies die zelfs bij de duurste boekhoudpakketten inbegrepen zijn, kunnen tijdens de proefperiode gratis uitgetest worden. Hierdoor kun je iedere functie volledig uittesten. Door het gratis testen van Snelstart, wordt het een stuk makkelijker je keuze te maken!
Wat is onze conclusie over Snelstart? Als conclusie aan het einde van de snelstart review kunnen we het volgende melden. Je kunt er bijna niet omheen dat Snelstart een zeer krachtig boekhoudprogramma is dat het van alles te bieden heeft. Het grootste voordeel is de veelzijdigheid. Je kunt er, met of zonder boekhouder en of accountant, alle kanten mee op. Het Snelstart kennisplein geeft de mogelijkheid om zelf alles over Snelstart te leren of je neemt contact op met support. Wat wel belangrijk is om te weten, is dat Snelstart duurder is dan je normale boekhoudprogramma. Vooral als je van plan bent om meerdere functies actief te gebruiken, kom je vrijwel meteen op een duurder pakket uit. En daar heb je misschien lang niet altijd zin in.
Silvasoft review lezen?
Wat is Jortt Boekhouden?
Lees ook MoneyMonk review
Boekhouden met Rompslomp?